Nieoficjalna Strona Ko軼io豉 Katolickiego Mariawit闚
PolskiEnglishDeutschFran蓷isРусский 22.02.2017 02:38:05
Nawigacja
Strona G堯wna
Historia
安. Maria Franciszka Koz這wska
Dzie這 Wielkiego Mi這sierdzia
Zasady wiary
Artyku造
Hierarchia
Parafie
Og這szenia
Linki
Forum Mariawickie
Kontakt
Online
Go軼i Online: 1
Brak U篡tkownik闚 Online

Zarejestrowanch Uzytkownik闚: 1
Najnowszy U篡tkownik: Mariawita
Logowanie
Nazwa U篡tkownika

Has這



Zapomniane has這?
Wy郵emy nowe, kliknij TUTAJ.
Dzie這 Wielkiego Mi這sierdzia
Dzie這 Wielkiego Mi這sierdzia

O速arz w 安i徠yni Mi這sierdzia i Mi這軼i w P這cku (Ko軼i馧 Starokatolicki Mariawit闚)

Dzie這 Wielkiego Mi這sierdzia to zbi鏎 objawie siostry zakonnej Marii Franciszki Koz這wskiej uznawanej przez mariawit闚 za 鈍i皻, b璠帷ych po Pi鄉ie 安i皻ym, podstawowym 廝鏚貫m wiary mariawickiej.
Zbi鏎 obejmuje teksty kolejnych objawie z lat 1893, 1894, 1899, 1900, 1911 i 1918. Wizje te nie zosta造 uznane przez Ko軼i馧 rzymskokatolicki, a sama 鈍. Maria Franciszka Koz這wska zosta豉 ekskomunikowana w 1906. Teksty zosta造 spisane w豉snor璚znie przez 鈍. M. Koz這wsk, a nast瘼nie zebrane przez arcybiskupa mariawickiego 鈍. Jana Kowalskiego i wydane po raz pierwszy w roku 1922. Istnia這 wi璚ej tekst闚 dotycz帷ych tych wizji i przedstawianych hierarchom katolickim, ale zosta造 one zniszczone, czy to przez nich, czy to podczas dzia豉 wojennych.

FRAGMENT DZIEx WIELKIEGO MIΜSIERDZIA BO浩GO
W roku 93.[1] dnia 2. Sierpnia, po wys逝chaniu Mszy 安i皻ej i przyj璚iu Komunii 安i皻ej,[2] nagle zosta豉m oderwana od zmys堯w i stawiona przed Majestatem Bo篡m. - Niepoj皻a 鈍iat這嗆 ogarn窸a moj dusz i mia豉m wtedy ukazane: og鏊ne zepsucie 鈍iata i ostateczne czasy - potem rozwolnienie obyczaj闚 w duchowie雟twie i grzechy jakich si dopuszczaj Kap豉ni. - Widzia豉m Sprawiedliwo嗆 Bosk wymierzon na ukaranie 鈍iata i Mi這sierdzie daj帷e gin帷emu 鈍iatu, jako ostatni ratunek, Cze嗆 Przenaj鈍i皻szego Sakramentu i Pomoc Maryi. - Po chwili milczenia przem闚i Pan: "字odkiem szerzenia tej Czci, chc aby powsta這 Zgromadzenie Kap豉n闚 pod nazw Maryawit闚, has這 Ich: "Wszystko na wi瘯sz Chwa喚 Bo膨 i Cze嗆 Przenaj鈍i皻szej Panny Maryi," zostawa b璠 pod Opiek Matki Boskiej Nieustaj帷ej Pomocy, bo jako s nieustanne wysi趾i przeciwko Bogu i Ko軼io這wi, tak jest potrzebna Nieustaj帷a Pomoc Maryi." B璠帷 tak postawiona w wielkiem zdumieniu, zacz窸am si radowa, ale znowu przem闚i Pan: "Na teraz ca貫 to Dzie這 sk豉dam w twoje r璚e, - masz by mistrzyni i matk - tobie poruczam tego Kap豉na, a kierowa Nim b璠ziesz tak, jak ci Sam b璠 dyktowa." (Wskaza mi Pan na pewnego Kap豉na, kt鏎ego ju przedtem przygotowa do 軼i郵ejszego 篡cia)[3]. Zrozumia豉m te 瞠 On ma by pierwszym Maryawit i w tej chwili wym闚i豉m: "Oto ja s逝瞠bnica Pa雟ka, niech mi si stanie wed逝g s這wa Twego." - I ju nic nie widzia豉m; w jednej chwili odzyska豉m przytomno嗆 i uczu豉m wielk rado嗆 i wesele w duszy, pozostaj帷 jeszcze jaki czas w skupieniu i dzi瘯czynieniu Bugu za Mi這sierdzie okazane 鈍iatu. - Potem us造sza豉m w duszy g這s: "Teraz id i przeczytaj 篡wot na dzi przypadaj帷y." Zaraz si podnios豉m, a by豉m tak lekka i szcz窷liwa, i zdawa這 mi si, 瞠 mnie duch unosi, a wszystko 篡wo sta這 mi w pami璚i. W domu zaraz przeczyta豉m 篡wot Naj鈍i皻szej Panny Maryi Anielskiej i znowu w duszy przem闚i Pan: "Jak 安i皻y Franciszek w dzie Przenaj鈍i皻szej Panny Maryi Anielskiej otrzyma wielk 豉sk dla ludzi, tak i tobie w ten dzie oznajmione zosta這 wielkie Mi這sierdzie dla 鈍iata, ten dzie ma by pocz徠kiem zawi您ku Maryawit闚." Czyta豉m jeszcze nast瘼ny 篡wot 夙o Alfonsa i znowu przem闚i Pan: "安i皻y Alfons ma by Ich Patronem." - Zrozumia豉m te, 瞠 Ich dzia豉lno嗆 w przysz這軼i ma by podobna do syn闚 夙o Alfonsa. - Ca造 ten dzie sp璠zi豉m na modlitwie i dzi瘯czynieniu ciesz帷 si zupe軟ym pokojem duszy i nie zdaj帷 sobie sprawy z tego co widzia豉m i s造sza豉m. Dopiero na drugi dzie podczas medytacyi zacz窸am si zastanawia co si wczoraj ze mn dzia這: "Czy to by sen, czy z逝dzenie? moje 篡cie takie grzeszne i niedba貫... nie mo瞠 by, 瞠by to by這 od Boga - czyby B鏬 m闚i do takiej grzesznicy i takie jej dawa zlecenia?.. Bo瞠 m鎩, zmi逝j si nademn i wyzw鏊 mi od z逝dzenia szata雟kiego." - W duszy mia豉m silne zapewnienie, 瞠 Pan by ze mn; ale maj帷 przed oczami wszystkie grzechy ca貫go 篡cia mojego, nie chcia豉m przypu軼i innej my郵i, tylko 瞠 to by這 z逝dzenie. - Posz豉m do ko軼io豉 i przed o速arzem Matki Boskiej przyrzek豉m nigdy tego nie wspomina, prosz帷 Pana Jezusa, 瞠by nazawsze wymaza z mojej pami璚i to wszystko, a pozostawi mi tylko grzechy, za kt鏎e 瘸逝j i pragn pokutowa. - W czasie Mszy 安i皻ej przed sam Ewangeli, us造sza豉m: "Powsta i s逝chaj." S這wa te by造 surowe i gro幡e, 瞠 ca豉 zadr瘸豉m; ka盥e s這wo Ewangelii 安i皻ej rozumia豉m i dziwnie si odbija這 w mojej duszy[4]. (W tym dniu wypada豉 Ewangelia, w kt鏎ej Pan Jezus wyrzuca Jerozolimie, 瞠 zabija proroki i kamienuje tych, kt鏎zy s do niej pos豉ni. (Mat. XXIII.34 i nast). Po sko鎍zeniu Ewangelii znowu us造sza豉m: "I ty nie zabijaj w sobie Bo瞠go g這su, bo ten jest dzie nawiedzenia Pa雟kiego." Zrozumia豉m, 瞠 te s這wa odnosz si do wczorajszego widzenia, wi璚 odpowiedzia豉m: "Panie, czy ze mn co chcesz, ju gotowa jestem na wszystko." - Mia豉m te wyja郾ienie, 瞠 przez Jerozolim mam rozumie swoje serce, do kt鏎ego przemawia samo S這wo; i nie wolno mi t逝mi w sobie tego. - Wpad豉m znowu w g喚bokie skupienie i widzia豉m nowe Zgromadzenie Maryawit闚 i wielk Chwa喚 Bo膨, a ca造 鈍iat jakby ogarniony adoracy Przenaj鈍i皻szego Sakramentu. - Potem prze郵adowania, uciski i cierpienia, jakich doznawa b璠 Maryawici; - 瞠 ja wsp鏊nie b璠 ponosi z Nimi wszystkie upokorzenia, prze郵adowania i wielkie cierpienia w duszy; - 瞠 b璠 na wz鏎 安i皻ych Aposto堯w i pierwsi b璠 mie Ich Imiona 瞠 wszystkie inne Zgromadzenia b璠 pod Ich kierunkiem. - Zapyta豉m: "Panie czy to ma by Stowarzyszenie Kap豉n闚, o kt鏎em Ojciec[5] m闚i?.. Nie, - b璠 Zgromadzeniem i 篡 b璠 pod Regu陰 pierwsz Braci Mniejszych tak, jak wy[6] w ukryciu." Po chwili znowu zapyta豉m: "Panie, kiedy Biskup zabroni Kap豉nom?" Odpowiedzia mi Pan: "Zakaz ten nie odnosi si do ciebie, ani pojedy鎍zych Kap豉n闚, bo ka盥y 篡cie swoje mo瞠 urz康zi, jak sam chce; dlatego zawi您ywa si maj tak, 瞠by Jeden o drugim nie wiedzia; odznacza si b璠 szczeg鏊n uleg這軼i dla Biskupa i doskona貫m spe軟ianiem swoich obowi您k闚. (Na par lat przedtem jeden z Kap豉n闚 chcia za這篡 Stowarzyszenie Kap豉n闚, ale Biskup[7] nie pozwoli i ja o tym zakazie wiedzia豉m.)
Potem ukazanych mia豉m jeszcze dw鏂h Kap豉n闚 z wymienieniem Ich Imion Aposto堯w i z dodaniem ka盥emu imienia "Marya." - Na jednego z Nich powiedzia豉m: "Panie, On nam takt przeciwny - On nie b璠zie." Odpowiedzia Pan: "B康 spokojna, b璠zie ci prze郵adowa; a potem si nawr鏂i, a Imi Jego b璠zie Pawe." - Tu widzia豉m upadek ich domu; najpierw oderwanie si s逝g, a potem przej軼ie pod inny kierunek[8]. Prosi豉m Pana Jezusa jeszcze za jednym Kap豉nem, kt鏎ego wielce ceni豉m, uwa瘸j帷 za 鈍i皻ego i cz瘰to zasi璕a豉m Jego rady. Odpowiedzia Pan: " Nie, - On jest pyszny - nie ten, kto uchodzi u ludzi za 鈍i皻ego, ale kto u Boga 鈍i皻ym jest," - "dowie si o tem, ale p騧niej. Gdybym chcia, 瞠by to Dzie這 przesz這 przez Jego s康 Sam bym go do tego wybra." I odt康 zabroni mi Pan udawa si do Niego po rad.
Prosi豉m Pana Jezusa, 瞠by to wszystko, co mnie da pozna, raczy objawi Pierwszemu Maryawicie i po kilkurazowej pro軸ie tak dosta豉m odpowied: "Kiedym wybiera 安i皻ego Paw豉 na Aposto豉 narod闚, pos豉貫m Go do miasta, wi璚 i On od ciebie si dowie o Mojej Woli." - I zrozumia豉m, 瞠 mam powiedzie Mu o tem w dzie Wniebowzi璚ia Przenaj鈍i皻szej Panny Maryi i 瞠 w tym dniu ma rozpocz望 sw鎩 Nowicyat. Jaka obawa i wstyd mi ogarn掖 na t my郵, 瞠 ja Mu te rzeczy mam powiedzie. Widocznie z pychy i mi這軼i w豉snej obawia豉m si dozna upokorzenia i przykro軼i, je瞠li On nie uwierzy i nie przyjmie na siebie takiego obowi您ku. Zacz窸am walczy z uporem, bo w duszy mia豉m to przekonanie, 瞠 musz Mu powiedzie, a nie mia豉m odwagi i 鄉ia這軼i. - By豉m spokojna i czeka豉m co Pan Jezus zechce dalej czyni ze mn; czu豉m 瞠 jaka si豉 niewidzialna ow豉dn窸a moj dusz i nie by豉m zale積 od siebie w tych rzeczach. - Przez ca貫 dwa tygodnie trwa造 owe objawienia i coraz wyra幡iej dawa mi Pan pozna w jaki spos鏏 chce, 瞠by si to Zgromadzenie zawi您a這. Jednego dnia dozna 豉m okropnego smutku i bole軼i: widzia豉m w duchu wszystkie upokorzenia, prze郵adowania i cierpienia, jakich doznawa b璠 je郵i si to wszystko spe軟i, a z drugiej strony wielk Chwa喚 Bo膨 i zbawienie dusz i 瞠 B鏬 chce odemnie, 瞠bym si na to ofiarowa豉. - Wi璚 by豉m ca豉 軼i郾iona i dr膨ca, bo czu豉m odraz do wzgardy i wstr皻 do cierpienia, ale 膨dza Chwa造 Bo瞠j i zbawienia dusz przemaga豉. - Dopiero po trzygodzinnej walce i cierpieniach wewn皻rznych, odda豉m si Bogu na ca趾owit ofiar i wtedy dozna豉m ulgi, pociechy i gotowo軼i na wszystko. Jednak dla wi瘯szej pewno軼i, czy tu wszystko nie z逝dzenie szata雟kie, jeszcze raz prosi豉m Pana Jezusa w czasie Mszy 安i皻ej, upokarzaj帷 si jaknajg喚biej, zaklina豉m na Jego Krew Przenaj鈍i皻sz, 瞠by nie gubi mojej duszy, kt鏎 odkupi; a je郵i to wszystko z逝dzenie, 瞠by mi od tego uwolni i ratowa; 瞠 pragn i嗆 prost drog. - I znowu wpad豉m w g喚bokie skupienie i przem闚i do mnie Pan: "Chc aby si tego wszystkiego zrzek豉." - Uczyni豉m to najch皻niej i wyrzek豉m si nie tylko tego, ale wszystkich moich uczu i pragnie chocia瘺y naj鈍i皻szych i postawi豉m si przed Bogiem, jako martwe narz璠zie. Zapyta mi Pan: "Czy chcesz, aby B鏬 w stworzeniu by uwielbiony?" (Przez stworzenie rozumia豉m siebie). I w tej chwili ogarn窸a mi taka gor帷a 膨dza uwielbienia Boga i takie g喚bokie poznanie swojej n璠zy, 瞠 chcia豉m, aby ca造 鈍iat pozna jak Wielkim jest B鏬 i 瞠by wszyscy widzieli moje grzechy, aby poznali co mo瞠 B鏬 w n璠znem stworzeniu i wielbili Jego Wszechmocno嗆. I rzek Pan: "Odt康 b璠ziesz mojem narz璠ziem, ale oddaj mi jeszcze co masz swego. Zastanowi豉m si, bo przez trzy 郵uby, kt鏎e z這篡豉m Bogu, - nie nazywa豉m nic swojem, wi璚 szuka豉m w duszy, cobym jeszcze mog豉 mie swego; mo瞠 jakie przywi您anie do kogo? Nie, - by豉m spokojna. Wtem w jednej chwili stan窸y mi w my郵i wszystkie grzechy moje ca貫go 篡cia, wszystkie wady, opuszczenia w s逝瘺ie Bo瞠j i lenistwo; i zrozumia豉m, 瞠 to wszystko jest moj w豉sno軼i - wi璚 z這篡豉m j Panu Jezusowi i zatopi豉m w Jego Sercu. - Potem ju nic nie widzia豉m. Wys逝cha豉m do ko鎍a Mszy 安i皻ej dzi瘯uj帷 Panu za Mi這sierdzie i od tej chwili by這 mi to wszystko, co pozna豉m, tak oboj皻ne, jakby si to nie ze mn sta這, a opowiedzie wszystko Pierwszemu Maryawicie by豉m gotowa i tak mia豉m 豉two嗆, jakby o innej osobie. - W 鈍i皻o Wniebowzi璚ia N. M. Panny, w czasie Mszy 安i皻ej, Pan Jezus utwierdzi mi w tem wszystkiem i da mi pozna, 瞠 najwi瘯sze rany Jego Sercu zadaj Mu Przyjaciele, a Przyjaci馧mi Jego s Kap豉ni. Wtedy dozna豉m wielkiej bole軼i; zdawa這 mi si, 瞠 serce od 瘸lu p瘯nie mi, - a Pan mnie zapyta: " Czyby nie chcia豉 by za Nich ofiar, kiedy co mam najdro窺zego tobie oddaj; - najdro窺i mi s Kap豉ni, a tobie dam moc nad Kap豉nami." - Ale ja tych s堯w nie rozumia豉m, uczu豉m tylko wielkie pragnienie ofiarowania si Bogu na wszystko i wielk mi這嗆 po陰czon z najg喚bsz czci dla Kap豉n闚, z ch璚i pomagania Im.
Potem to wszystko, co mia豉m objawione powiedzia豉m Pierwszemu Maryawicie i zapyta豉m Go, co o tem wszystkiem s康zi. Odpowiedzia mi, 瞠 ani na chwil nie w徠pi i wszystkiemu wierzy, bo gdyby tak nie by這, to nazawsze ze wszystkich swoich modlitw wykre郵a: "fiat Voluntas Tua"[9]. Powiedzia豉m Mu, 瞠 nie zacznie tego rodzaju 篡cia, dop鏦i ja tego wszystkiego nie przedstawi swe mu Przewodnikowi i Jemu zaufajmy, a nie zb陰dzimy; a je瞠li Przewodnik m鎩 os康zi, 瞠 to jest z逝dzenie, to z zupe軟 oboj皻no軼i tak uznam i Jemu o tem powiem. Ch皻nie si na to zgodzi i zapyta mi: "Moja matko, czy by kiedy taki przyk豉d i czy w豉軼iw jest rzecz, 瞠by Kap豉n s逝cha kobiety i by pod jej kierunkiem?" Odpowiedzia豉m, 瞠 o przyk豉dzie takim nie wiem, ale ja nie mam by prze這穎n tylko mistrzyni. Uspokoi mi, 瞠 Mu zupe軟ie o to nie chodzi, tylko z dzieci璚 prostot wyjawi, co na my郵 Mu przysz這, bo odt康 chce by dla mnie dzieckiem. - Zaniepokoi這 mi pytanie Pierwszego Maryawity, wi璚 na modlitwie przedstawi豉m Panu, czy w豉軼iw jest rzecz, 瞠by Kap豉n s逝cha kobiety; i takie mia豉m wyja郾ienie: "Je瞠li chcesz przyk豉du, to sam Pan Jezus ci zostawi - 篡j帷 na ziemi by poddany i pos逝szny Maryi, Kt鏎a chocia Niepokalana i Naj鈍i皻sza, ale by豉 jego Stworzeniem; a kiedy Kap豉ni tak poni篡li godno嗆 swoj, 瞠 poddaj si kobietom, z kt鏎emi grzesz i ich s逝chaj, to dlaczego ma by niew豉軼iwem, 瞠by Kap豉n 安i徠obliwy w sprawach dla Wi瘯szej Chwa造 Bo瞠j nie mia s逝cha kobiety?" Takie samo wyja郾ienie mia i Pierwszy Maryawita podczas Mszy 安i皻ej i przyszed mnie uspokoi. - W kr鏒kim czasie przedstawi豉m ca陰 t spraw swemu Przewodnikowi[10], prosz帷, 瞠by mi uspokoi czy w tem niema z逝dzenia. - Z pocz徠ku, chc帷 mi do鈍iadczy, odrzuci, jako z逝dzenie szata雟kie poddane mi na usprawiedliwienie moich grzech闚. - Przedstawi豉m to Panu Jezusowi na modlitwie, ale Pan mi odpowiedzia: "Je瞠li Ojciec m闚i, 瞠 to jest z逝dzenie, to m闚 Mu wszystko niech ci wyprowadzi z tego z逝dzenia: jest twoim Przewodnikiem." A potem Pan Jezus tak mi wyja郾i:
"Wszystkie dobre my郵i, natchnienia, poruszenia i o鈍iecenia umys逝, s這wem to wszystko, co si dzieje w duszy, jest ukryte przed szatanem - i dot康 nie mo瞠 szkodzi ani z tego korzysta, dop鏦i to nie jest wyjawione na zewn徠rz; powiedz o tem Ojcu." - Potem wyja郾i mi Pan, w jaki spos鏏 kierowa mam Pierwszym Maryawit i co mianowicie On ma praktykowa z Regu造 i w ko鎍u powiedzia Pan: ,,Dom wasz maj uwa瘸 Maryawici i Maryawitki jako swoj kolebk i ognisko nieustaj帷ej adoracyi, z kt鏎ego p這mienie wybuchn na ca造 鈍iat; - adorowa b璠ziecie Najs這dsze Serce Moje ukryte w Przenaj鈍i皻szym Sakramencie. - Wy[11] b璠ziecie wynagradza w szczeg鏊ny spos鏏 za Kap豉n闚, a Maryawitki czynne b璠 pomaga wsz璠zie Kap豉nom." Potem Przewodnik m鎩 powiedzia, 瞠 dot康 nie widzi nic w tym Dziele przeciwnego Ko軼io這wi, a "z owoc闚 Ich poznacie Je" - wi璚 nie przeszkadza mi dzia豉, jak mia豉m wskazane. W czasie modlitwy prosi豉m o 豉sk, 瞠bym mog豉, jak 安i皻y Franciszek, na郵adowa Pana Jezusa w Jego ub鏀twie, poni瞠niu i cierpieniu. Po chwili us造sza豉m g這s w duszy: "Jak 安i皻y Franciszek na郵adowa najbli瞠j Pana Jezusa, tak ty na郵adowa b璠ziesz najbli瞠j Naj鈍i皻sz Pann i wszystko to, co Ona b璠ziesz przechodzi豉 w podobie雟twie, ale pami皻aj, 瞠 jak Marya by豉 Niepokalanie pocz皻a, tak ty jeste wielk grzesznic; Ona ma by ci wzorem i Przewodniczk." Te s這wa nape軟i造 mi wielkiem upokorzeniem, a zarazem niewymown pociech.
Z pocz徠ku by豉m spokojna i gotowa na wszy stko, ale p騧niej zacz窸am doznawa zniech璚enia, udr璚ze i pokus, 瞠by si uwolni od tego; przedstawia豉m Panu Jezusowi swoj wielk n璠z i s豉bo嗆 do tego Dzie豉, prosz帷 a瞠by kogo innego wybra. Odpowiedzia mi Pan: "Znam lepiej n璠z twoj, ni瞠li ty j poj望 mo瞠sz, ale w n璠zy twojej Wielko嗆, a w s豉bo軼i Moc moja si objawi." Ale ja si upiera豉m prosz帷, 瞠by Pan Jezus nie takiej grzesznicy, tylko komu godniejszemu powierzy to Dzie這. Wtedy zgromi mi Pan m闚i帷:
"Wyznajesz si by n璠zn grzesznica a Bogu 鄉iesz zak豉da granice - kto ty jeste, co chcesz dyktowa Bogu, kogo ma wybiera?" Zl瘯豉m si bardzo i ju wi璚ej nie 鄉ia豉m odzywa si w ten spos鏏 do Pana Jezusa. - Dop鏦i Pan Jezus mi nawiedza - by豉m spokojna i szcz窷liwa, ale skoro mi pozostawia samej sobie, to zaraz pokusy, niepokoje i strach mi ogarnia; zdawa這 mi si, 瞠 z tych nadzwyczajno軼i dostan pomieszania zmys堯w, 瞠 jestem igraszk szata雟k i t. p. B璠帷 tak udr璚zona czyta豉m ksi捫k "O zaofiarowaniu si Jezusowi przez Mary" B這gos豉wionego Ludwika Grignon Montfort`a i nagle zosta豉m o鈍iecona - i znowu w jasnem 鈍ietle widzia豉m przysz貫 Zgromadzenie Maryawit闚 i wyja郾ienie, 瞠 to jest w豉郾ie to samo Zgromadzenie, kt鏎e przepowiedzia B這gos豉wiony Ludwik Montfort - i przem闚i Pan: "To jest wojsko Maryi, wi璚 z堯 w Jej r璚e wszystko i b康 spokojna: m鏚l si, ufaj i pracuj, Ja ci wspiera b璠." Potem by豉m bardzo uszcz窷liwiona i ca陰 noc sp璠zi豉m na modlitwie i dzi瘯czynieniu. - W tym czasie pozna豉m drugiego Kap豉na[12], kt鏎y mi by wskazany. Temu w kr鏒ko軼i przy konfessyonale, opowiedzia豉m swoje widzenie dodaj帷 瞠 i On jest powo豉ny. W kilka dni przyszed Sam i prosi mi, 瞠 chce si odda pod moje przewodnictwo, bo od mojej spowiedzi nie mo瞠 si uspokoi. Z pocz徠ku opiera豉m si, chc帷 Go zwr鏂i do Pierwszego Maryawity, ale On usilnie nalega, widz帷 w tem dla siebie wyra幡 Wol Bo膨 i przedstawi mi stan swojej duszy, S逝cha豉m Go ze czci i wzruszeniem; a potem ogarn掖 mi niepok鎩 z tego, co mi o sobie m闚i, wiec zaraz uda豉m si na modlitw i zapyta豉m Pana Jezusa, czy godzi mi si s逝cha takie rzeczy. Odpowiedzia mi Pan: "Kiedy wylewa przed tob dusz swoj, to Mu rad i pomagaj - ty mi zdasz rachunek za dusz Jego ." S這wa te by造 豉godne, ale tak mi przenikn窸y, 瞠 ca豉 zadr瘸豉m; wtedy zrozumia豉m, 瞠 o tyle jestem odpowiedzialn przed Bogiem za ka盥 dusz, o ile mi si sama otwiera i na mnie polega; i pozna豉m 瞠 odt康 mam spe軟ia ten obowi您ek z boja幡i i ze dr瞠niem. - Uspokoi豉m si, ale nie mog豉m pogodzi si z ta my郵, 瞠bym ja ka盥ym Kap豉nem zosobna kierowa豉; my郵a豉m 瞠 ten, kt鏎y pierwszy rozpocz掖 to 篡cie, On b璠zie kierowa wszystkimi, a tylko Sam b璠zie pod moim kierunkiem; wi璚 prosi豉m Go, 瞠by si Sam zaj掖 tymi Kap豉nami, kt鏎ych mia豉m od Pana Jezusa wskazanych, a kt鏎ych ja nawet nie zna豉m. - Wym闚i mi si chorob - i do ko鎍a pierwszego roku nie by這 wi璚ej tylko dw鏂h Maryawit闚.
Pan Jezus czyni mi gorzkie wyrzuty, 瞠 nie dbam o Chwal Jego i nie chc poja郾ia o tem Dziele Kap豉n闚, m闚i帷: "Tobie da貫m moc nad Kap豉nami. Wtedy zapyta豉m: "Panie, co to znaczy - moc nad Kap豉nami?" Odpowiedzia Pan: "Moc nad duszami i sercami Ich," i da mi zrozumie, 瞠 to nie jest zewn皻rzna w豉dza, kt鏎a nale篡 do Bi skup闚, ale wewn皻rzny kierunek dusz, a s逝cha maj mnie o tyle, o ile ka盥y, niezale積ie od W豉dzy, rozporz康za swoj osob. - I powiedzia mi Pan: "Ci, co otwieraj przed tob sumienia i serca, za Ich pokor - podnios Ich na wysokie stopnie modlitwy i b璠 mieli udzia w darach i 豉skach, jakiemi ciebie obdarzam. - Wszystko co ci oznajmiam s to wielkie dary i 豉ski, kt鏎e mocen jestem da komu chc; ale pami皻aj - 瞠 mo瞠sz je w jednej chwili straci, - mo瞠sz zgrzeszy i jak b造skawica str帷ona by do piek豉." - W tym czasie dosta豉m list od mego Przewodnika z nowenn do 安i皻ej Kolety i wyj徠kiem z Jej objawie. Po przeczytaniu tego listu, znowu zosta豉m nagle o鈍iecona i pozna豉m, 瞠 to mnie Pan B鏬 przeznacza do kierowania ca貫m Dzie貫m i przem闚i Pan: "I teraz odnowienie 鈍iata jest w r瘯u Maryi, a Imi Jej ogarnie ca造 鈍iat, przez nowopowsta貫 Zgromadzenia Maryawit闚 i Maryawitek. I widzia豉m, 瞠 wszystkie dot康 ukryte Zgromadzenia i Inne przyjmowa造 nazw Maryawit闚 i Maryawitek. - Upad豉m na twarz, dzi瘯uj帷 Panu Jezusowi i Naj鈍i皻szej Jego Matce za tak wielk 豉sk, ciesz帷 si, 瞠 znalaz豉m podobny przyk豉d w 安i皻ej Kolecie, kt鏎a tak瞠 kierowa豉 Kap豉nami. Ale przypomnia豉m sobie, 瞠 安i皻a Koleta mia豉 upowa積ienie od Ojca 安i皻ego, a ja nie mam, wi璚 nie mog dalej dzia豉 w tej sprawie. Przedstawi豉m to Panu Jezusowi, a Pan odpowiedzia: "Co innego jest reformowa klasztory, a nowe Zgromadzenia zak豉da - Ona musia豉 si wpierw przedstawi i dosta upowa積ienie, a ty co przedstawisz, kiedy nie masz nic? Jak b璠zie dwunastu, to wprost udacie si do stolicy Apostolskiej - i 安i皻y Franciszek tak zrobi." - Potem si uspokoi豉m. - Inn raz modl帷 si za Zgromadzenia Zakonne, widzia豉m w duchu, 瞠 ju teraz s pomi璠zy niemi niech璚i, zazdro軼i i nie porozumienia; wi璚 zasmuci豉m si tem bardzo; wtedy przem闚i Pan: "Jak si razem po陰cz, to wszystko ustanie i b璠zie dobrze." - Znowu wskaza mi Pan dw鏂h Kap豉n闚, przeznaczaj帷 Im Imiona Aposto堯w i kaza mi Im powiedzie. Uczu豉m wielk trudno嗆, bo Kap豉n闚 tych nie zna豉m, a z natury jestem boja幢iw i nie鄉ia陰, wi璚 opiera豉m si do trzech razy; dopiero po surowym rozkazie Pana Jezusa odwa篡豉m si i嗆 i powiedzie Im w konfessyonale; - kr鏒ko i og鏊nie zostawiaj帷 reszt Panu Bogu i nie troszcz帷 si o skutek. - Pewien Kap豉n powiedzia mi: "M鏚l si bo czasem B鏬 do przeprowadzenia wielkiego dzie豉 u篡wa s豉be narz璠zia, ale b康 w tem ostro積a." Wtedy Mu powiedzia豉m, 瞠 i On jest wybrany. - Na to odpowiedzia: "Je瞠li ja mam by wybrany, to jest z逝dzenie szata雟kie, bo nie czuj si do tego godnym, i ty nie mo瞠sz dzia豉, bo musz by pewne znaki." Odesz豉m z tem i zaraz przedstawi豉m Panu Jezusowi, m闚i帷: "Panie, 瞠by dzia豉 dalej, to musz mie pewne znaki." Po chwili przem闚i Pan: "Jakich chce znak闚, kiedy to b璠zie w ukryciu? - Id i powiedz Mu, 瞠 znaki s te, kt鏎e Ja Sam sprawuj w duszy ka盥ego, kt鏎emu o tem powiesz. Kap豉ni, kt鏎ych poja郾i豉m o tem Dziele i o Ich powo豉niu, Sami po pewnym czasie, zacz瘭i przychodzi i oddawali mi si pod przewodnictwo, ale jeden o drugim nie wiedzia, a do 鄉ierci naszego Biskupa. - Wkr鏒ce umar Pierwszy Maryawita - i przeznaczy mi Pan do pomocy Innego Kap豉na, kt鏎y o鄉iela mnie coraz wi璚ej do dzia豉nia i przez Niego 豉twiej mi by這 oznajmi ka盥emu z wybranych, tym bardziej 瞠 byli z innych dyecezyi. Ale byli i tacy, co poznawszy ten rodzaj 篡cia, uznali za trudny dla siebie i odst徙ili, m闚i帷, 瞠 i bez tego mo積a by dobrym Kap豉nem. - Ja l瘯a豉m si tylko, a瞠by z tych wizyt nie wywi您a這 si co zmys這wego, wi璚 w gor帷ych modlitwach b豉ga豉m Boga, 瞠by lepiej mnie usun掖 od tego, je瞠libym kt鏎emu szkodzi mia豉; ale Pan uspokoi mnie, m闚i帷 i帷: "B康 spokojna, Ja zawsze jestem z wami, ale przyjdzie wam wiele cierpie dla Imienia Mego." Raz czytaj帷 rekolektantkom rozmy郵anie o s康zie po 鄉ierci, nagle by豉m podniesiona w duchu i mia豉m ukazan wielk Chwa喚 Bo膨, jaka b璠zie przezemnie, potem swoje wyniesienie i w豉dze matki nad Zgromadzeniami, kt鏎e r闚nie me by dla Chwa造 Bo瞠j - i zapytanie: "Czy ci dosy?" Tak postawiona w zdumieniu, nie wiedzia豉m co odpowiedzie, ale w tej chwili ogarn窸a mi taka gor帷a 膨dza po陰czenia si z Bogiem i zaraz uczu豉m takie silne dotkniecie serca, i taki ogie mi這軼i ogarn掖 moj dusz, 瞠 prawie do omdlenia; wtedy pozna豉m, 瞠 tylko zjednoczenie duszy z Bogiem - jest mi dosy - i zrozumia豉m, 瞠 taki stan duszy nie mo瞠 by teraz u mnie, ale mog prosi Pana Jezusa i gor帷o tego pragn望. By這 to w jednem mgnieniu tak, 瞠 nie przerwa豉m nawet czytania i w tej chwili by豉m przytomna, tylko tak bardzo os豉b豉m, 瞠 ledwie zdo豉豉m wydoby glos, a ogie w sercu i t瘰knot za Bogiem czu豉m przez kilka dni. Pozna豉m te, 瞠 w jednem takiem mgnieniu odbywa si s康 duszy. - Czytaj帷 dalej rozmy郵anie, mia豉m wyja郾ienie tego w te s這wa: "Kiedy dusza z 豉ski Bo瞠j dost徙i takiego zjednoczenia z Bogiem, wtedy ustaj w niej wszystkie 膨dze i pragnienia - wtenczas wszystko staje si jej oboj皻nem, bo nie mo瞠 mie innej 膨dzy, ani innego pragnienia, tylko jakie B鏬 ma i chce - i taka dusza jest 篡wo zagrzebana w duchu."
Pewnego razu na modlitwie mia豉m poznanie, ze wiele dzie 鈍i皻ych rozpocz皻ych dla Chwa造 Bo瞠j zniszczone zosta造 przez pych i mi這嗆 w豉sn I 瞠 moje wszystkie upadki pochodz ze 廝鏚豉 pychy i zmys這wo軼i. - Zasmuci豉m si tem i gor帷o b豉ga豉m Pana Jezusa, aby mi nape軟i wielk odraz i wstr皻em do pychy i zmys這wo軼i. - Po chwili przem闚i Pan: "Uwolni ci od tych dw鏂h 膨dz, a w miejsce nich po瞠ra ci b璠: 膨dza wi瘯szej Chwa造 Bo瞠j i 膨dza powstrzymania grzechu; - wtedy wszystko stanie ci si oboj皻nem - twoj rado軼i b璠zie Chwa豉 Bo瘸, a bole軼i i smutkiem grzech." Przej皻a by豉m wielk czci i zdziwieniem, bo nie rozumia豉m dobrze znaczenia wszystkich s堯w Pana Jezusa.
Prosi豉m te Maryawit闚, 瞠by si w w徠pliwo軼iach odnosili do mego Przewodnika, zdaj帷 Mu spraw z rozm闚 i post瘼owania naszego. Jeden Maryawita, chc帷 si upewni, czy to jest Dzie這 Bo瞠, pisa do mego Przewodnika i otrzyma list z wyja郾ieniem, kt鏎y tu dos這wnie za陰czam.
(Nast瘼uje list Przewodnika). "Zawstydza mnie pokora W. X. D., 瞠 si z tak wa積 kwestj udaje do mnie prostego cz這wieka - chyba dla tej Jego pokory Pan B鏬 zechce 鈍iat豉 mu swego przez te s這wa u篡czy. Naprz鏚 o鈍iadczam, 瞠 to co pisa貫m do innego z Pan闚 odnosi這 si do Stowarzyszenia Kap豉n闚 安ieckich, bo chocia by貫m zawiadomiony przez t osob o tym fakcie, ale nie rozumia貫m go tak dobrze, jak teraz. Wzgl璠em objawie jestem, jak zwykle Kap豉ni, b. niedowierzaj帷y i w tych objawieniach, chocia widoczne s niekt鏎e cechy Boskiego ich pochodzenia, jednak瞠 niekt鏎e punkta nie zdaj mi si pewnemi[13], chocia to nie obala這by prawdziwo軼i ca這軼i; bo wiadomo z Mist.Teol., 瞠 czasem obok prawdziwych przymieszywaj si z逝dzenia imaginacyi, a nawet szata雟kie podst瘼y, jak to i 安i皻a Teresa po 鄉ierci o swoich objawieniach m闚i豉. Zreszt o prawdziwo軼i objawie sam tylko Ko軼i馧 安. ostatecznie mo瞠 decydowa, i nie czyni tego zwykle, a si poka膨 jawne owoce ich dobre. Ale do post瘼owania za ich wskaz闚k nie potrzeba takiej pewno軼i, do嗆 jest moralnego przekonania, 瞠 nie zawieraj w sobie nic b喚dnego. 疾 za to jest rzecz nie tylko dobra, ale doskona豉 i najpo膨da雟za i z pewnego wzgl璠u jedyna - przekonywaj s這wa Ojca 安. Leona, kt鏎e do naszych Ojc闚 na kapitule zgromadzonych, powt鏎zywszy to, co pisa w Encyklice o 安. Franciszku, 瞠 on jest jedynym Reformatorem Ko軼io豉 na wszystkie czasy, 瞠 ile razy chrze軼ijanie odbiegaj od zasad Ewangelii, do嗆 odnowi instytucye 安. Franciszka i w豉軼iwym duchem o篡wi, a ju reforma Ko軼io豉 gotowa, - doda, 瞠 "Ko軼i馧 zawsze od zakonu 安. Franciszka w najci篹szych przej軼iach doznawa b. skutecznej pomocy - i dzisiaj gdy przysz造 czasy najtrudniejsze, obraca si do nich. - 安iat dzisiejszy tylko przez 3 zakon mo瞠 by zreformowany, jak to 安. Franciszek uczyni w swoim czasie, ale temu 3 zakonowi wy tylko pop璠 da mo瞠cie; potrzeba przeto, aby軼ie nowym duchem o篡wili siebie, aby軼ie skutecznie dzia豉 mogli." - Wi璚 to co us造sza豉 ta osoba, zgadza si zupe軟ie z intency Ojca 安. i my wszyscy t potrzeb czujemy, tylko dot康 nie przewidywali鄉y 鈔odka do tego, bo sk康瞠 si mo瞠 wzi捷 I Zakon reformowany? a tu Duch 安i皻y obmy郵i spos鏏 w naszych okoliczno軼iach jedyny. 疾 to nie pierwszy taki 鈔odek, 鈍iadczy o tem 篡wot 安. Kolety, kt鏎a podobne objawienia mia豉 i otrzyma豉 nawet w豉dz od papie瘸 nad wszystkiemi klasztorami m瞛kiemi, do kt鏎ych wchodzi豉 z w豉dz reformatorki i kap豉ni na kl璚zkach oddawali jej pos逝sze雟two i przyjmowali przepisy reformy; jak p騧niej ze 安. Teres wzgl璠em Karmelit闚 to samo si powt鏎zy這. 安. Katarzyna Sene雟ka w podobny spos鏏 kierowa豉 swoim spowiednikiem. R闚nie i 安. Franciszek Salezy otwiera swoje sumienie i wady 安. Joannie Franciszce Chantal, i 安. Franciszek Seraficki zasi璕a rady 安. Klary w rodzaju 篡cia, jaki On i Jego bracia mieli prowadzi潩14]; bo B鏬 zwyk przez pokor dusze prowadzi. Te przyk豉dy powinny uspokoi Czcigodnych Pan闚, 瞠 niema nic zdro積ego w takiem post瘼owaniu, owszem, 瞠 wielcy 安i璚i to praktykowali i Ko軼i馧 鈍. nieraz upowa積ia. - W Regule 安. Klary reformowanej przez Urbana VIII. jest przepis, 瞠 Kapelan ma 郵ubowa pos逝sze雟two Prz - ej Klasztoru, bo mulieres non sunt capaces potestat (is) ordinis, sed non iurisdictionis, a tembardziej do przewodnictwa duchownego s sposobne, kiedy nawet Dekret Ouemadmodum wyra幡ie m闚i, 瞠 mog zakonnice do nich si udawa w w徠pliwo軼iach, udr璚zeniach i kwestyach 獞iczenia si w cnotach i post瘼u w doskona這軼i zakonnej. - Osob, kt鏎a to otrzyma豉, znam od b. wielu lat, prawie od Jej dzieci雟twa i uwa瘸貫m, 瞠 zawsze objawia豉 usposobienie do tego rodzaju 篡cia i dlatego chocia odznacza豉 si po鈍i璚eniem w pos逝gach mi這軼i, uwa瘸貫m, 瞠 nale瘸這 j pokierowa na inn drog. Zawsze te odznacza豉 si wielk znajomo軼i dusz i trafnym I roztropnym cho m篹nym kierunkiem, w kt鏎ym prawie nigdy nie b陰dzi豉. Lecz co najwi璚ej utwierdza mnie w przekonaniu o sprawie Boskiej, to osobisto軼i te, kt鏎e do tego nale膨. - Jednego bowiem znam jeszcze ze 鈍iata i 鈍iadkiem by貫m jego czystego powo豉nia i 瞠 to 篡cie by這 jego pierwsz my郵 od pierwszego wst徙ienia na t drog. Innych widz pe軟ych prostoty, pokory, roztropno軼i, czysto軼i i gorliwo軼i - i prawie wszystkich przez Ducha 安i皻ego usposobionych do tego tak 瞠 mo積aby ka盥emu powiedzie to, co Jezus powiedzia Natanaelowi: "Zanim ci Filip wezwa, Ja ci widzia貫m (i dawa貫m ci moje natchnienia.)" W takich okoliczno軼iach niepodobne jest z逝dzenie. To co w sobie moi Panowie czuj t. j. poci庵 do zaufania, do poddania si, do urz康zenia 篡cia i ten zapa, jakiego doznaj, gdy si do tego przyk豉daj, jest nieomylnem dzia豉niem Ducha. 安. "Z owoc闚 ich poznacie je." To wszystko nak豉nia mnie do uwa瘸nia tego za spraw Bo膨 i spraw najpo膨da雟z, najpi瘯niejsz, najskuteczniejsz, kt鏎a jedna mo瞠 o篡wi wszystko, utrzyma wszystko; spraw, o kt鏎ej marzy貫m od pocz徠ku wej軼ia mego do Zakonu i o kt鏎 codzie przy Mszy 安. modl si blisko p馧 wieku. Nikt za tej praktyki nagania, ani zakazywa nie mo瞠, przynajmiej p鏦i si praktykuje prywatnie, bez sta貫j organizacyi. Niema te obowi您ku przedstawia tego komukolwiek, p鏦i rzecz nie b璠zie ostatecznie uregulowana, bo tak i Stow. Kap豉n闚 鈍ieckich powsta這, i przez d逝gie lata sekretnie kilku ich spe軟ia這 przepisy, zanim przedstawili to Biskupom, i zwykle Stolica 安. w dekretach potwierdze wyra瘸, 瞠 z pociech dowiadujemy si, 瞠 od lat 20 n. p. istnieje takie Stow. i t. p. a nie wyra瘸豉by si tak, gdyby w tem co zdro積ego uwa瘸豉.... (Koniec listu Przewodnika.)
Przez cztery lata Maryawici spokojnie si rozwijali i liczba ich dosz豉 do kilkunastu. Prowadzili 篡cie oparte na Regule Pierwszej Braci Mniejszych i z tem ukrywali si przed innymi Kap豉nami. - Nie mieli 瘸dnych przepis闚, opr鏂z porz康ku dziennego i Regu造, kt鏎 zachowywali tak, jak mnie Pan Jezus naucza. - Szerzenie czci Przenaj鈍i皻szego Sakramentu i Matki Boskiej Nieustaj帷ej Pomocy uwa瘸li sobie za g堯wny sw鎩 obowi您ek i cel, do kt鏎ego wezwani zostali przez Boga Samego. - Jednak dzia豉lno嗆 ich by豉 bardzo ograniczona: spe軟iali tylko te obowi您ki, kt鏎e w這篡豉 na Nich W豉dza Duchowna; pozatem usuwali si od 鈍iata i stosunk闚 z lud幟i, a oddawali si wi璚ej modlitwie i praktykom 篡cia zakonnego. - Czytaj帷 Regu喚 Pierwsz Braci Mniejszych mia豉m w徠pliwo軼i, 瞠 w Regule opr鏂z trzech 郵ub闚 s jeszcze przykazania obowi您uj帷e pod grzechem, a kt鏎e w ukryciu nie b璠zie mo積a zachowa; szczeg鏊niej w przyjmowaniu i dotykaniu pieni璠zy, je盥瞠niu i.t.p. Wtedy przem闚i Pan:
"Litera zabija, a duch o篡wia - Ja Sam t Regu喚 podyktowa貫m 安. Franciszkowi, Sam j mog dyspensowa. Regu豉 ta jest ze wszystkich najdoskonalsza, a kto j zrozumie i zachowa jej ducha, nie b璠zie s康zony; Istota ub鏀twa polega na wyrzeczeniu si wszelkiej w豉sno軼i."
Przy ko鎍u czwartego roku, na modlitwie mia豉m widzenie szatan闚. Widzia豉m ich trzy legiony, jakoby wojsko uszykowane do boju, a na czele w鏚z; - ka盥y legion mia osobne pi皻no: pycha, 豉komstwo, nieczysto嗆. W鏚z naigrawa si ze mnie, jako ze s豉bej niewiasty i wzywa szyderczo do walki, m闚i帷: "Patrz, co mo瞠sz wobec takiej si造? Uderz na Nich, rozprosz i przesiej Ich." Czu豉m si opuszczona nawet od Pana Jezusa; smutek I strach ogarn掖 moj dusz - dopiero jak wezwa豉m Matki Boskiej Nieustaj帷ej Pomocy widzenie znik這; ale ja przez par dni nie mog豉m uspokoi si z wra瞠nia. - W kilka miesi璚y po tem widzeniu, Proboszcz nasz wypublikowa mnie w ko軼iele, jako siej帷 zgorszenie, a Kap豉n闚, kt鏎zy u nas bywali, nazwa publicznie wilkami drapie積ymi, kt鏎zy si wdarli do Jego owczarni, ale ich rozp璠zi. - Wtedy poruszy這 si ca貫 miasto i wszyscy zwr鏂ili oczy na nasz dom, dziwi帷 si, co si to sta這, bo nikt nie m鏬 przypu軼i, 瞠by Proboszcz, kt鏎y sam bywa u nas, m鏬 nies逝sznie publikowa - i to przez kilka niedziel, a mu zabroni Administrator Dyecezyi. - O przyczynie, dla kt鏎ej mnie publikowa, zamilczam, ale poz鏎 mia ten, 瞠 Kap豉ni bywali w naszym domu i 瞠 podobno niekt鏎zy si tem gorszyli. Chocia dom nasz ju od lat dziesi璚iu za這穎ny by pod firm "pracowni rob鏒 ko軼ielnych" i Kap豉ni zawsze bywali po roboty i nikt si nie gorszy, - owszem wszyscy oswoili si z tem, 瞠 bywaj. - Jeden z Kap豉n闚, kt鏎y odst徙i od Maryawit闚, chc帷 nas o鄉ieszy, wyjawi przyczyn bywania Kap豉n闚 przed Proboszczem i Innymi. Proboszcz z gorliwo軼i, l瘯aj帷 si herezyi, czu si w obowi您ku zaradzi z貫mu i usi這wa, jak si sam wyrazi, rozp璠zi owych Kap豉n闚, 瞠by t hydr zgnie嗆 w samym jej zarodku, kt鏎a gorsza jest ni wszetecze雟two. - O mnie wyra瘸 si 瞠 to szatan nie kobieta, kt鏎a zdolna by豉 uwik豉 tylu Kap豉n闚. - Za przyk豉dem Proboszcza poszli inni gorliwsi Kap豉ni, (a szczeg鏊niej ten, o kt鏎ym wspomnia豉m na pocz徠ku objawienia, 瞠 b璠zie mnie prze郵adowa) i rozg這sili po wszystkich Dyecezyach, o鄉ieszaj帷 mnie i Maryawit闚, daj帷 im r騜ne przezwiska i chc帷 tym sposobem obali wszystko, a przynajmniej zapobiedz dalszemu szerzeniu si. Osoba moja sta豉 si g這郾 a za granic. Jedni si 鄉ieli nie szcz璠z帷 nam szyderstw i docink闚, drudzy litowali si s豉bo軼i Kap豉n闚, kt鏎zy si tak skompromitowali, oddaj帷 si pod kierunek kobiety. A byli i tacy, co z ciekawo軼i przyje盥瘸li mnie zobaczy, a potem sami przyjmowali 篡cie Maryawit闚 i oddawali si mnie pod kierunek. - Z pocz徠ku bardzo cierpia豉m b璠帷 tak znies豉wiona i prze郵adowana wsp鏊nie z Kap豉nami. Przesz豉m jeszcze szyderstwa i naigrawanie si szatan闚, opuszczenie od Pana Jezusa i ci篹k chorob cia豉. - Pan Jezus na pocz徠ku tego prze郵adowania da mi obietnic m闚i帷: "Zachowam ci Ich." Wtedy prosi豉m Pana Jezusa, aby oddali od Nich upokorzenie, ale Pan odpowiedzia mi: "Zanim Ich uznaj musz wpierw przej嗆 prze郵adowanie i ucisk, a ty w bole軼iach zrodzisz mi Ich - Przyjdzie czas, w kt鏎ym ukarz prze郵adowc闚 waszych." Pami耩 na te s這wa by豉 dla mnie pociech i ulg w cierpieniach; odt康 modli豉m si za tych, kt鏎zy nas prze郵aduj i przesta豉m si 瘸li. - Przez ca造 rok szala豉 nad nami burza i wiele ba逕an闚 obi這 si o nasz 堯dk. - W pr鏏ie tej jak B鏬 dopu軼i na nas, w szczeg鏊ny spos鏏 pozna豉m Opatrzno嗆 Bosk nad nami i przekona豉m si o prawdziwo軼i Boskiego pochodzenia tego Dzie豉. - Powoli wszystko si uspokoi這, Maryawici coraz wi璚ej zacz瘭i si rozwija i liczba ich dosz豉 do kilkudziesi璚iu; chocia i dot康 wielu Kap豉n闚 nie przestaje z Nich szydzi, korzystaj帷 z ka盥ej okazyi i sposobno軼i, szkodz im na s豉wie i parali簑j dzia豉lno嗆. 砰cie ich oparte na radach ewangelicznych uwa瘸j za przesadne i nie na dzisiejsze czasy; usuni璚ie si od 鈍iata za dziwactwo; pow軼i庵anie si od trunk闚 i kart za pych i ch耩 wyr騜nienia si od innych; gorliwo嗆 o zbawienie dusz i szerzenie czci Matki Boskiej Nieustaj帷ej Pomocy - za up鏎 lub zboczenie umys這we; ale najci篹szy zarzut, jakoby poni瘸j帷y godno嗆 Kap豉雟k, to poddanie si Kap豉n闚 pod kierunek kobiety; takie rzeczy, pod逝g Nich, nie daj si z rozumem pogodzi i na to najwi璚ej powstaj. - Przeciwno軼i jakich doznawali Maryawici, nie zra瘸造 ich, ani zniech璚a造 w powo豉niu; jeszcze gorliwiej wzi瘭i si do pracy nad sob, gardz帷 tem wszystkiem, za czem si 鈍iat ugania. Pan Jezus Sam kierowa ca貫m Dzie貫m, u篡waj帷 mnie jako narz璠zia. - Nie czyni豉m nic bez wyra幡ej Jego Woli i uczy豉m Ich tego, czego mnie Sam Pan Jezus naucza; nawet zabroni mi Pan czytania ksi捫ek ascetycznych i 砰wot闚 安i皻ych m闚i帷: "Ja Sam chc by Mistrzem i Nauczycielem twoim."
Wyrzuca mi Pan Jezus moj niewdzi璚zno嗆, 瞠 Mu nie dzi瘯uj za dary i 豉ski, jakiemi mnie obdarza od pocz徠ku mego istnienia. Zawstydzi豉m si bardzo i uni瘸j帷 si jaknajg喚biej zacz窸am przeprasza Pana Jezusa za swoj niewdzi璚zno嗆 - jak umia豉m; po chwili przem闚i Pan: "Ze wszystkich 豉sk, jakiemi ci obdarzam, najwi瘯sz jest ta, 瞠 jak Naj鈍i皻sza Panna wyj皻a jest z pod grzechu, takty wyj皻a jeste z pod nami皻no軼i; t drog, jak ciebie prowadz dot康 瘸dnej duszy nie prowadzi貫m, a podobie雟twa swego szukaj w Naj鈍i皻szej Pannie." - 疾 jestem woln od nami皻no軼i i nigdy im nie podlega豉m, to przed kilku laty, ju raz powiedzia mi Pan Jezus; i wtedy zatrwo篡豉m si, bo nie rozumia豉m jeszcze, co to znaczy "nami皻no嗆," tylko zawsze czu豉m taki wstr皻 i odraz do tego s這wa, 瞠 dot康 chyba nigdy go nie wym闚i豉m, a ile razy w ksi捫kach natrafi豉m na s這wo "nami皻no嗆" to, o ile pami皻am, zawsze go opuszcza豉m nie mog帷 dla wstr皻u wym闚i. - A teraz jeszcze bardziej zl瘯豉m si z tego podobie雟twa z Naj鈍i皻sz Pann; pomy郵a豉m, 瞠 to mo瞠 szatan nasun掖 mi takie pyszne my郵i i por闚nanie, wi璚 zacz窸am si broni - upokarzaj帷 si jak najg喚biej i prosi Pana Jezusa, 瞠 by mi uwolni od takiej pychy powo逝j帷 si na to poznanie, 瞠 wszystkie moje upadki pochodz ze 廝鏚豉 pychy i zmys這wo軼i. - Ale Pan uspokoi mi m闚i帷: "Jest r騜nica mi璠zy zmys這wo軼i, a nami皻no軼i: zmys這wo嗆 pobudza - nami皻no嗆 zapala; zmys這wo嗆 po膨da - nami皻no嗆 za郵epia. - Jak Ja przez r璚e Maryi ofiarowa貫m si Ojcu Niebieskiemu na zbawienie 鈍iata, tak przez twoje r璚e chc ofiarowa Moje Mi這sierdzie 鈍iatu; ale pami皻aj: jak Naj鈍i皻sza Panna by豉 Niepokalanie Pocz皻, tak ty jeste grzesznic. Uspokoi豉m si i ze 透ami upokarzaj帷 si, jak mog豉m dzi瘯owa豉m Panu Jezusowi za tak wielkie 豉ski m闚i帷: "Panie, je郵i tak jest i tak chcesz, niech si stanie Wola Twoja 安i皻a, a moje 透y i milczenie niech Ci b璠 aktem dzi瘯czynnym, bo na nic wi璚ej zdoby si nie mog." - Oczyszcza Pan Jezus serce moje przez pi皻na軼ie stopni, a potem dusz przez 鄉ier mistyczn w po陰czeniu z Tajemnicami Jego 篡cia, kt鏎a trwa豉 przez p馧tora roku i w tym czasie uwolni mi Pan od 膨dzy pychy i zmys這wo軼i: a potem powiedzia mi te s這wa:" " Pycha twoja by豉 w tem, 瞠 chcia豉 by m康r i uchodzi za tak, a zmys這wo嗆 - 瞠 chcia豉 kocha i by kochan." Wyja郾i mi tak瞠 Pan Jezus, 瞠 pierwsi Rodzice zgrzeszyli przez te dwie 膨dze: Ewa przez pych, czyli 膨dz wiedzy. Adam przez zmys這wo嗆, czyli 膨dz mi這軼i; bo chocia te dwie 膨dze dane im by造 do poznania i mi這wania Boga, jednak wystawione zosta造 na pr鏏 ich wolnej woli, kt鏎a nie by豉 jeszcze utwierdzona w 豉sce. - T這maczy mi Pan spos鏏 nabywania cn鏒, dziel帷 ka盥 na trzy stopnie; uczy mi modlitwy wewn皻rznej i wiele rzeczy t這maczy i wyja郾ia z Teologii Mistycznej. - Pomijam tu szczeg鏊ne 豉ski i dary, jakich udzieli Pan w tym czasie mojej duszy i niekt鏎ym Maryawitom a opisuj tylko te, kt鏎e maj 軼is造 zwi您ek z ca貫m Dzie貫m. - Najcz窷ciej przemawia Pan Jezus i naucza mi w czasie odmawiania Brewiarza, a raz powiedzia mi: "M闚i帷 Brewiarz, chc 瞠by mi wynagradza豉 za Kap豉n闚, kt鏎zy nie odmawiaj, albo 幢e odmawiaj." I Sam przeznaczy mi intencj. - Inn raz, w czasie m闚ienia godzin kanonicznych przem闚i Pan: "Kap豉ni nieczy軼i" i takim b鏊em zala moj dusz, 瞠 wyda豉m okrzyk; po chwili powiedzia: "W Mi這sierdziu Mojem przebacz Im, a w dobroci Mojej powstrzymam Ich, ale ty masz by ofiar b豉galn." Wtedy usta b鏊, a rado嗆 uczu豉m; ale znowu przem闚i Pan: "Ziemia ca豉 zalana nieczysto軼i" (i dusz moj nape軟i wielkim smutkiem). "W Mi這sierdziu Mojem przebacz, w Dobroci Mojej powstrzymam, ale adoracya wasza ma by ub豉gania." - Raz modl帷 si prosi豉m Pana Jezusa, 瞠by mi wyja郾i: je瞠li 篡cie Maryawit闚 jest przez Niego Samego objawione, dlaczego Ich nie uznaj i szydz? Szuka豉m w sobie winy i przypisywa豉m to moim grzechom, albo z逝dzeniu. Wtedy odpowiedzia Pan: "To jest Dzie這 wielkiego Mi這sierdzia i chc, aby w szczeg馧ach by這 podobne do Dzie豉 Odkupienia; tylko umys造 poziome tego nie rozumiej i nie chc rozumie. Wola Moja musi si spe軟i co do s這wa, co do s這wa, co do s這wa, je瞠li nie w Mi這sierdziu, to w Sprawiedliwo軼i, - a wtedy biada Im, biada temu miastu." Zapyta豉m: "Panie, co to znaczy?" Odpowiedzia Pan: "Je郵i odrzuc Mi這sierdzie, dosi璕nie Ich Sprawiedliwo嗆. " - Mia豉m te wyja郾ienie, 瞠 s這wa Pana Jezusa nie odnosi造 si tylko do naszego miasta, ale do ka盥ej miejscowo軼i, w kt鏎ej odrzuc Mi這sierdzie (Dzie這 Mi這sierdzia).
- M闚i mi Pan Jezus ze smutkiem, 瞠 w Seminaryach jest z造 kierunek, bo Prze這瞠ni zwracaj uwag tylko na nauk i zewn皻rzne sprawowanie si kleryk闚, a nie kszta販 serc przez wyniszczanie wad charakteru, i nabywanie cn鏒 odpowiednich powo豉niu, wi璚 篡cie ascetyczne znaj tylko z teoryi. Nauka te nizko stoi, - nie ucz wcale Teologii Mistycznej, uwa瘸j帷 za zbyteczn na te czasy, dlatego wychodz umys造 poziome, a nauka ta staje si coraz mniej dost瘼n dla rozumu. Prawie ka盥y po wyj軼iu z Seminaryum u這篡 sobie formu趾, wyczytan z jakiej ksi捫ki ascetycznej i wed逝g tej kieruje duszami, nie 郵edz帷 w nich dzia豉nia Bo瞠go, i dlatego tak wiele jest fa連zywej pobo積o軼i, 瞠 niema Przewodnik闚. - M闚i mi Pan, 瞠 Przewodnik powinien mie nie tylko nauk i do鈍iadczenie, ale jeszcze dar rozpoznawania duch闚, kt鏎y z g鏎y jest, a "Duch 安i皻y tchnie k璠y chce," i nie mo瞠 Przewodnik podnie嗆 duszy do wy窺zej doskona這軼i, tylko o tyle, o ile sam post徙i. A mnie tak powiedzia Pan: "Im 軼i郵ej wola twoja zjednoczona b璠zie z Moj Wol, tem Dzie這 to stanie si doskonalszem."
Przeznaczy mi Pan Jezus Spowiednika i kaza to wszystko, co do mnie m闚i i naucza, oddawa pod Jego s康. - Przedstawi豉m Spowiednikowi stan swojej duszy i wszystkie szczeg馧y odnosz帷e si do tego Dzie豉. Wys逝chawszy powiedzia mi Spowiednik: "B康 pokorn i m鏚l si, 瞠by w tem wszystkiem nie by這 z逝dzenia szata雟kiego. - Zatrwo篡豉m si tem i posz豉m przed Naj鈍i皻szy Sakrament prosi Pana Jezusa o uspokojenie. Po chwili przem闚i Pan: "B康 spokojna, szatan przeciwko sobie nie dzia豉; ty i ca貫 to Dzie這 jest tak 軼i郵e z陰czone z Ko軼io貫m, 瞠 tu nie mo瞠 by z逝dzenia; 篡cie to nie jest dla wszystkich Kap豉 n闚, tylko dla tych, kt鏎ych Ja Sam wybra貫m, aby mi wynagradzali za Masson闚; a jak tam leje si rozpusta i miotaj blu幡ierstwa przeciwko Przenaj鈍i皻szemu Sakramentowi, tak Oni ja郾ie b璠 czysto軼i i pa豉 mi這軼i i czci Przenaj鈍i皻szego Sakramentu. Zreformuj Mi Duchowie雟two w ten spos鏏, 瞠 Inni Kap豉ni b璠 pod Ich duchownym kierunkiem. A jak ka盥e Dzie這 安i皻e, tak i to przejdzie przez s康 Ko軼io豉 安i皻ego." - W czasie Mszy 安i皻ej da mi Pan pozna, jak wielkich zniewag dopuszczaj si Massoni i 瞠 wydzieraj z dusz ludzkich chwa喚 Boga, nazywaj帷 szatana "dobrym bogiem," ale szatan zostanie poha鎟iony przez to, czem walczy przeciwko Bogu i powiedzia mi Pan: "Tobie dam zwyci瞛two i moc nad duchem nieczystym." Wtedy te wyja郾i mi Pan, 瞠 Zgromadzenie Maryawit闚 za這篡 przeciwko Massonom i z nimi walczy b璠.
Podczas Podniesienia kaza mi Pan Jezus Przenaj鈍i皻sz Hosty ofiarowa Ojcu Niebieskiemu, jako Ofiar b豉galn za grzechy ca貫go 鈍iata. Ofiarowa豉m tak, a Pan mi powiedzia: "Ile razy w taki spos鏏 ofiarujesz mnie Ojcu Niebieskiemu, zawsze powstrzymasz sprawiedliwo嗆 i odwr鏂isz gniew Jego." - Innego dnia po zm闚ieniu godzin kanonicznych przem闚i Pan: "Zbli瘸 si ju czas w kt鏎ym pomszcz prze郵adowc闚 waszych ur庵aj帷ych mojej Woli," i ukaza Mi Pan najpierw tych Kap豉n闚, kt鏎zy byli powo豉ni do tego 篡cia, ale uwa瘸j帷 je za trudne, odst徙ili i rzek: "W dzie s康u odwr鏂 si od Nich." Serce mi si 軼isn窸o i - zacz窸am prosi: "Panie, Oni tego nie rozumieli, przebacz Im." Odpowiedzia mi Pan: "疾by wiedzia豉, jak wzgard wyrz康zili mi odrzucaj帷 ofiarowane Im Mi這sierdzie i to dla b豉hych rzeczy - dla pieni璠zy, dla kart, dla 造磬i soczewicy... jeszcze tu na ziemi dopuszcz na Nich grzechy ci篹kie a na s康zie odrzuc Ich." - Zawo豉豉m: "Panie, czy nie masz dla Nich Mi這sierdzia?" Ale Pan milcza... Po chwili ukaza mi Pan tych Kap豉n闚, kt鏎zy prze郵aduj to Dzie這. Zapyta豉m: "Panie, a z Tymi co b璠zie?" Odpowiedzia Pan: "To s groby pobielane - ju os康zeni." Powiedzia豉m: "Panie, zmi逝j si nad Nimi, Oni mieli pozory, 瞠 Kap豉ni u nas cz瘰to bywaj." Odpowiedzia mi Pan: "Pozory..." i odkry mi Ich zdro積o軼i i wszystkie k豉mstwa, jakie zarzucaj Maryawitom, korzystanie z ka盥ej s豉bo軼i ludzkiej, t這maczenie ka盥ego s這wa na z貫, wym闚ionego w prostocie, aby wi璚ej pot瘼i i o鄉ieszy. Potem Pan rzek: "A teraz zapytaj si Ich, jak cz瘰to bywaj w domu upad造ch[15] i o kt鏎ej godzinie wracaj z przedstawienia: - wiedz o pija雟twie, karciarstwie i rozpu軼ie, a nie prze郵aduj tego: Siebie i innych ukryli, a s康z niewinnych; prze郵aduj was przez z這嗆 i zazdro嗆, 瞠 nie od Nich to wysz這." Oniemia豉m z przera瞠nia, a po chwili zapyta豉m: "Panie, czy to Ty m闚isz do mnie?" Odpowiedzia Pan: "Wszystko przeminie, ale s這wa moje nie przemin," - i w tej chwili w g鏎ze us造sza豉m drugi g這s: "Jam jest S璠zia Sprawiedliwy, kt鏎y badam nerek i serc." Uchwyci豉m si sto逝, bo by豉m porwana w g鏎 i odpowiedzia豉m: "Sprawiedliwy jest Bo瞠 w s康ach swoich." - Taki strach i b鏊 mi ogarn掖, 瞠 przez kilka dni by豉m chora. - Wszystko co tu opisa豉m, objawi mi Pan w przeci庵u dziesi璚iu lat. - W tym roku przy ko鎍u Listopada, kaza mi Pan, 瞠by Maryawici wydali Encyklik Ojca 安i皻ego "O Przenaj鈍i皻szym Sakramencie" i na mocy Encykliki szerzyli Cze嗆 Przenaj鈍i皻szego.
Sakramentu i og豉szali ludziom kary wymierzone na 鈍iat i Mi這sierdzie daj帷e gin帷emu 鈍iatu, jako ostatni ratunek Cze嗆 Przenaj鈍i皻szego Sakramentu i Pomoc Maryi. Kaza mi Pan, aby to czynili za pozwoleniem swoich Biskup闚 i powiedzia: "Je郵i nie b璠zie dostateczna liczba b豉gaj帷ych, ukarz 鈍iat ca造, a ukarz za grzechy Kap豉n闚. - U篡j bicza i zamkn Seminarya; bo z tych wychodz Kap豉ni rozpustni; - Wzbudz lud przeciwko Kap豉nom i wyp璠z Ich, jak niegdy wyp璠zi貫m przekupni闚 ze 安i徠yni Jerozolimskiej, bo mi s逝膨 za pieni康ze i zaszczyty." - Potem powiedzia Pan: "Wype軟i造 si ju dni" - i kaza to wszystko spisa i najprz鏚 odda pod s康 Biskup闚 m闚i帷: "Jak os康z, tak Im si stanie" i wymieni Pan Jezus trzech; a potem wprost uda si do Stolicy Apostolskiej i ca貫 to Dzie這 z這篡 u st鏕 Ojca 安i皻ego i powiedzia mi Pan: "Nie potrzebujecie uznania i zalecenia Biskup闚, bo Dzie這 安i皻e jest i samo si zaleca." - Zapyta豉m: "Panie, czy taka jest Wola Twoja?" Odpowiedzia Pan: "Ja Pan, Ja ci to rozkazuj. - Ja Sam wywiod z ucisku Ich - Sam odejm nies豉w od domu waszego - Ten jest lud m鎩 wybrany - Niewiasty i M篹owie - Im dam moc, aby mi podbili ca造 鈍iat. - Wybra貫m g逝pstwa tego 鈍iata, abym zawstydzi m康re, zakry貫m te rzeczy przed wielkimi i mo積ymi, a objawi貫m je maluczkim." Wtedy rozkaza mi Pan Zgromadzenie Maryawit闚 rozdzieli na trzy prowincye i Sam wyznaczy trzech Prowincya堯w. - Znak闚 na potwierdzenie prawdziwo軼i tych objawie nie mam, pr鏂z tych, kt鏎e mi Sam Pan Jezus wskaza: Pierwszy, 瞠 B鏬 mnie przewrotn grzesznic w jednej chwili przemieni w powolne narz璠zie Woli Swojej. Drugi, 瞠 kilkudziesi璚iu Kap豉n闚 uwierzy這 s這wom moim i gotowi s 篡cie odda za to Dzie這, chocia nie mieli zewn皻rznych cud闚, co jest dowodem dzia豉nia Ducha Przenaj鈍i皻szego w Ich duszach. Trzeci - to moc, jak mi da Pan nad duszami i sercami Ich, o czem sami za鈍iadcz. - Przed spisaniem tych Objawie prosi豉m o 豉sk Ducha Przenaj鈍i皻szego, 瞠bym je napisa豉 wed逝g Woli Bo瞠j nie dodaj帷 nic swego i w tej chwili mia豉m poznanie, 瞠 powinnam prosi Tr鎩cy Przenaj鈍i皻szej o b這gos豉wie雟two. Wtedy w najg喚bszem uni瞠niu upokarzaj帷 si zacz窸am b豉ga Tr鎩c Przenaj鈍i皻sz o b這gos豉wie雟two - i po chwili us造sza豉m z g鏎y te s這wa:
"Pok鎩 tobie duszo" "Pok鎩 wszystkiej n璠zy twojej" "Pok鎩 s這wom twoim" "Pok鎩 wszystkim sprawom twoim" "Pok鎩 miejscom w kt鏎ych przebywa b璠ziesz" "Pok鎩 wszystkim z kt鏎emi obcowa b璠ziesz i s逝cha ci b璠" "Pok鎩 i Mi這sierdzie tym, za kt鏎emi b豉ga b璠ziesz" "Pok鎩 ca貫j ziemi, je郵i przyjmie Mi這sierdzie".

Pisa豉m dnia 30 Grudnia 1902 roku.

Aktualizacja: 21.03.2016r.

Wszystko na wi瘯sz chwa喚 Bo膨 i cze嗆 Przenaj鈍i皻szej Maryi Panny!

Uroczysto嗆 Matki Bo瞠j Nieustaj帷ej Pomocy AD 2010


Powered by v6.01.6 © 2003-2005Astral by: 201954 Unikalnych wizyt

Za堯 : W豉sne Darmowe Forum | W豉sn Stron Internetow | Zg這 nadu篡cie